Alibaba chce v Číne predávať autá v obrovských automatoch

Zdroj: Youtube

Počas nedávneho predstavenia spolupráce spoločností Ford a Alibaba, ktoré chcú spoločne predávať elektromibily na čínskom trhu, sme sa dozvedeli o novom spôsobe predaja, ktorým chcú tieto spoločnosti preraziť na trhu. Ich cieľom je preskúmať „nové spôsoby, ako môže spotrebiteľ zakúpiť úplne nové vozidlo. “ Doteraz nikto netušil, čo pod týmto spoločnosti myslia, no po pár týždňoch nám konečne prezradili o čosi viac. Ich stratégiou je vytvoriť obrovské automaty, z ktorých si bude môcť každý zakúpiť vozidlo za naozaj pár minút.

Prvé automaty budú v mestách Shanghai a Nanjing

Prvé predajné automaty by mali byť otvorené už v januári v čínskych mestách Shanghai a Nanjing. Celá kúpa automobilu by mala prebiehať online. Zákazník si taktiež môže objednať testovaciu jazdu iba pomocou smartfónu, do ktorého zadá svoje údaje, vyberie si čas prevzatia automobilu a odfotí svoju tvár. Po spracovaní požiadavky stačí prísť ku vybranému trojposchodovému automatu, identifikujete sa pomocou technológie rozpoznávanie tváre a následne Vám bude vydaný automobil, ktorý budete mať k dispozícií po dobu 3 dní. Počas troch testovacích dní sa zákazník môže rozhodnúť, či automobil naozaj chce. Pokiaľ nie, stačí auto do 3 dní vrátiť naspäť do automatu v danom meste. Pokiaľ sa ale zákazník rozhodne automobil zakúpiť, stačí previesť peniaze na účet pomocou smartfónu a auto už nemusí vrátiť.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Má to jeden háčik

Nový spôsob predaja by mal byť v budúcnosti dostupný naozaj pre každého, no momentálne bude predaj a testovanie obmedzené. Potencionálni zákazníci musia byť členovia Super Member klubu a taktiež musia mať určitý level na Zhima Credit systéme od spoločnosti Alibaba. Potencionálny kupujúci môže následne otestovať až 5 áut za dva mesiace, no každé z áut môže testovať iba raz.

Automaty na autá nie sú nič prelomové ani nové. Spoločnosť Carvana v USA otvorila už 4. automatovú predajňu, ktorá sa nachádza v San Antoniu, Texas. Podobné automaty sa nachádzajú aj v Singapure, kde je momentálne až 15 takýchto predajní, v ktorých zákazník nájde značky ako Lamborghini, Porsche, alebo Ferrari. Spoločnosť Alibaba má s online predajom áut, dokonca aj lietadiel, veľkú skúsenosť a predáva ich už dlhšiu dobu, no toto je historicky prvýkrát, kedy plánuje otvoriť „kamennú predajňu“.

Zdroj: digitaltrends.com, úvodný obrázok (Youtube)

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre