Aj vy túžite po nových leveloch v legendárnej hre DOOM? Umelá inteligencia ich dokáže vytvoriť koľko len chcete

Zdroj: Youtube (Pier Luca Lanzi )

To, že umelá inteligencia je pomaly múdrejšia ako my, nie je žiadnou novinkou, no jej schopnosti sú v niektorých oblastiach stále limitujúce. Základným kameňom úspechu pre umelú inteligenciu, je učenie sa, presne tak ako to funguje aj u nás, ľudí. Po dôkladnom naštudovaní danej problematiky, je umelá inteligencia o čosi múdrejšia a schopnejšia ako samotný človek a to je aj prípad najnovšieho úspechu talianskych výskumníkov, ktorí využili dve navzájom prepojené neurónové siete, na vytvorenie nekonečného počtu nových levelov pre legendárnu hru DOOM.

AI sa učilo z existujúcich levelov hry DOOM

Na vytvorenie nových levelov boli neurónovým sieťam podsunuté všetky doteraz existujúce levely pre hru DOOM, číselne sa jedná o 1000 levelov. Umelá inteligencia si vďaka populárnym levelom dokázala vybrať tie najobľúbenejšie prvky v hre, ktoré následne často implementovala aj vo svojich vytvorených leveloch. Čisto teoreticky, umelá inteligencia by nemusela dostať informáciu o populárnych leveloch a prvkoch, na základe čoho by dokázala vytvoriť úplne nestranné nové levely pre hru. Výskumníci v tomto prípade neurónovým sieťam podsunuli ich obľúbené levely, vďaka ktorým dokázali aspoň čiastočne usmerniť rozmýšľanie umelej inteligencie.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Konečná pre vývojárov hier?

Nahradia podobné technologické výtvory v budúcnosti klasických vývojárov hier? Momentálna odpoveď je nie, no časom sa možno dočkáme malej revolúcie. Umelá inteligencia a jej kapacity sú takmer neobmedzené, vďaka čomu by jej schopnosti mohli poslúžiť pri vytváraní nových nástrojov pre vývojárov, alebo by mohla priamo pomáhať pri vytváraní obsahu hry. Vytváranie nových levelov pre hru DOOM, nie je podľa samotných výskumníkov náročné a už teraz sa zameriavajú na náročnejšie hry, napríklad ako FPS hry alebo závodné hry. AI by časom mohla pomáhať pri vytváraní celých máp alebo lokácií, vďaka čomu by sa určite skrátila doba vývoju samotných hier, poprípade ich aktualizácií.

Zdroj: digitaltrends.com, úvodný obrázok (Youtube – Pier Luca Lanzi)

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre